maanantai 17. joulukuuta 2012

Första lilla " bygg stressen "

Hur länge

Hur länge tar ett hus projekt ? En ganska rund fråga med flera svar, vårt hus kommer så att säga lämmitys valmis alltså teglena på taket och vindskiva på yttre väggen och till höyrysulkun på in sidan plus luftkonditionering,vatten,avlopp och el färdigt. Hur länge tar det att slå upp det. Jag hoppas att 6 månader skulle räcka till efter det att husleverantören är färdig. Är jag ute och flyger eller är jag realistisk, 1,5 plan och 180 kvadrat total yta... De va dagens fråga alltså då skulle vi vara in vid jul tider i nästa år :) och jo vi har tänk gör det själva alltså jag kommer knappas att hinna se mina käraste lika mycket som nu men hoppas att de skulle komma och kolla på pappa på bygget nu och då :) plus att mina bröder kommer högst antagligen att bi med mig på bygget under byggnads tiden .... Hoppas jag ....

 Hälsningar aikataulua vailla.

Aijo jag har börjat använda samma mening som alla firmor jag har pratat med använder ..... Månne de nu int lyckas ... Och de e int en mening som ja annors tycker om men den har fastnat

1 kommentti:

  1. När alla loven är godkända börjar det ju nog gå undan, längsta väntan är nog att få loven godkända. När Kastelli börjar sätta upp huset har de duktiga män där och arbetar. Men de gubbarna har flera andra ställen att vara på samtidigt så emellan kan bygget bli och stå för flera dagar när de håller på någon annanstans. 6 månader för att bygga klart efter arbetsgubbarna låter helt logiskt, det är endå rätt så mycket att göra.

    VastaaPoista