tiistai 11. joulukuuta 2012

Att vara pappa och bygga hus :)

Min blogg får en ny vändning
vi håller på med min sambo ( älskling ) att bygga ett eget hem för oss och framförallt ett tryggt hem för våra barn Al & AM :)
Vi har kommit så långt att huset är beställt och tomten är till en del tömd av träd.
Att försöka koppla ihop familjen och hus bygget kommer att bli mina största problem. Man vill ju inte att familjen skall lida pga att man bygger ett hus, i mina ögon så kommer det att bli ett gemensamt äventyr i vår familj. Som kommer att kräva 110% effort av både mig och älskling på bygget och hemma.

Hittills har det varit mycket papper och många byråkrater som alla vill förbjuda oss att göra som vi vill :) förutom hus leverantören som har hjälp oss med mycket ren nu :)

Som pappa är det en spännande tid :) vi har haft dans uppvisningar av äldre AL. Nyfödda AM 2 1/2 månad har börjat prata sitt eget språk och sover någorlunda så att både älskling och pappa sover emellanåt en nästan hel natt :) och igår sov hon ju en 4 1/2 timmes dags sömn.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti